Jill P.
1/5
Ik heb eerder een appartement gehuurd van Weller. Alles was toen nog perfect geregeld en er was een beheerder en huisbaas aanwezig, met wie er goed contact was. Mijn complimenten daarvoor.
Sinds een paar jaar huur ik opnieuw een appartement van Weller. Het contact met Weller is meer dan moeizaam te noemen. Er wordt totaal geen begrip getoond en er wordt constant in discussie gegaan als het gaat het oplossen van problemen. De administratie is dan ook niet klantvriendelijk. De woning heeft constant gebreken. Het kost weken en meerdere telefoongesprekken eer een probleem "opgelost" wordt. Een technisch beheerder is vaak niet te spreken of mee in contact te komen.
Een (kleine) opsomming van de problemen in mijn woning: bij intrek was er na weken wachten en verplaatsen van de datum van overdacht nog steeds niks geregeld dus gedwongen moeten intrekken zonder dat de woning volledig geïnspecteerd was, bij intrek was er de kookplaat kapot en weken moeten wachten op vervanging, plafonds bladerden af en waren niet te verven vanwege kalklaag (niet gemeld bij intrek, terwijl dit wel een bekend probleem is in deze flat), geen goed werkende ventilatie badkamer, maanden moeten wachten op vervanging glaswerk binnendeur, schimmel in voorraadhok waardoor alles gestript moest worden, deur meerdere reparaties vanwege toch die enorme lawaaioverlast gaf, lekkage in de keuken met schimmel 2x inclusief vervanging keuken 2x, alleen kort kunnen douchen door brandalarm in gang die constant af ging, afvoer douche loopt al maanden niet af waardoor er niet gedoucht kan worden en nu structureel probleem blijkt, lekkage(s) in de berging 3x, etc.
Door nalatigheid van Weller bij intrek waardoor ik zelf alle afspraken heb moeten regelen (denk: meerdere afspraken, uren wachten en thuisblijven voor monteurs, meerdere keren telefonisch contact moeten zoeken, etc.) ben ik moeten stoppen met mijn opleiding en ben ik uiteindelijk in een burn-out terecht gekomen. Alle zaken die geregeld moesten worden in een appartement dat niet klaar was voor intrek werden mij te veel. Ik heb (destijds) ook al meerdere keren aangegeven dat problemen niet werden opgelost of dat er te lang overheen ging, maar hier werd geen gehoor aan gegeven.. Ik neem Weller deze nalatigheid kwalijk en vind het jammer dat er niet meer gehoor gegeven wordt aan met name dringende problemen in en rondom de woning.
Ik vind ook dat er meer aandacht besteed mag worden aan klantvriendelijkheid. Het is vaak voorgekomen dat de administratie niet begripvol of respectvol reageert richting de huurder. Er worden discussie gevoerd om een probleem maar niet op te hoeven lossen of op de huurder te schuiven. Naar mijn mening wordt er altijd vervelend gedaan, met name als je aangeeft dat je als huurder betaald voor de woning en het niet fijn vind dat de zaken zo lang duren. Het lijkt alsof je er vooral niks van mag zeggen. Met name als je aangeeft dat je al bijna een week niet kunt douchen..
Voor een bedrijf dat op zo'n dure locatie kan zitten had er beter geïnvesteerd kunnen worden in beter en meer personeel. Een opleiding klachtvriendelijkheid zou ook niet verkeerd staan. De wachttijden lopen te lang op voor dringende zaken en het is duidelijk te merken dat het te druk is binnen het bedrijf.