Atwil L.
1/5
Helaas een frustrerende ervaring met deze winkel/eigenaar.
Toelichting: we zijn op vakantie met onze camper in Burgos (Spanje) en ik verlies mijn drone. Aangezien ik een enthousiaste amateur fotograaf ben, snel gekeken naar een vervanger. Ik kom uit op een heel dure drone, de DJi Mavic 4 Pro bij Quadcopter in Sittard.
Ik geef als belangrijkste voorwaarde voor een deal aan, dat de drone dan absoluut via DHL-Express verzonden dient te gaan worden. Want we mogen maar max 72 uur op onze P verblijven en DHL-Express levert in 1 max twee (werk)dagen. Ook willen we geen onnodige wachtdagen/vakantiedagen in Burgos blijven. We hebben tenslotte maar beperkt vakantie. De Eigenaar, Wouter Vogels, geeft aan dat hij het begrijpt en zo zal verzorgen. Dat moet dus helemaal goed komen zo.
Nogmaals en zelfs voor een derde keer leg ik deze voorwaarde aan hem uit en deze belooft tot 3* dat hij dit zal doen: verzenden met DHL-Express.
Ik maak het hoge bedrag (€2550) aan hem over inclusief verzendkosten.
Diezelfde (woensdag)avond wordt de drone bij hem opgehaald.
Donderdag zie ik in mijn app dat hij nog steeds in Nederland is?
Vrijdag ook nog
Ongerust laat ik hem dit weten want hier gaat iets helemaal niet goed/niet volgens afspraak.
Laconiek antwoord hij dat hij er nu toch niets meer aan kan doen…..
Ik vraag hem nogmaals of hij de drone per DHL-Express verzonden heeft.
Volgens hem wel. Op bijgevoegde foto kan iedereen lezen dat de drone NIET met DHL-Express, maar met de gewone postservice DHL E-commerce is verzonden.
Ook zaterdag is de drone nog steeds in Nederland.
En op zondag wordt er sowieso niet geleverd.
Ik ga zelf op onderzoek uit en al snel blijkt dat de drone ‘per gewone pakketpost’ is aangeboden bij DHL E-commerce = (goedkoper) en verzonden (veel trager). Op bijgevoegde foto kan iedereen lezen dat de drone NIET met DHL-Express, maar met de gewone postservice DHL E-commerce is verzonden.
Ik zoek, boos en gefrustreerd weer contact met de winkeleigenaar. Hij neemt de telefoon wederom niet op. Zijn schriftelijke reactie:
‘Ik vind het ook jammer’ is zijn ontwijkende reactie.
Vervolgens probeert hij de schuld in de schoenen van DHL te schuiven: ‘dat er altijd wel een keer vertraging kan zijn in de levering.’ Dat kan idd maar Express levert gegarandeerd in 1-2 werkdagen.
Maar zijn eigen fout, opzet of niet, daar weigert hij verantwoordelijkheid voor te nemen. Hoe onvolwassen en zwak is dat!
Ook op maandag nog steeds geen drone!!!!!
Wel politie aan de deur. Ik kom er met een smoes gelukkig nog zonder boete vanaf.
Op dinsdag, de 7e dag na verzending, eindelijk een drone.
Ik vraag om compensatie voor alle geleden en onnodige ongemakken, inclusief extra uitgaven en verlies van 5 vakantiedagen.
Hij biedt mij ‘bij uitzondering’ een schamele €50 aan.
No Deal. Dan liever een review om jullie te waarschuwen.
Waarschuwen dat deze winkeleigenaar geen service biedt; zich niet aan zijn afspraken houdt; geen verantwoordelijkheid wenst te dragen voor zijn fouten en ook geen normale compensatie aanbiedt in soortgelijke gevallen.
Je bent gewaarschuwd!