Kawa S.
1/5
Voor 23L moeten afrekenen terwijl er maar 19,5L in zou moeten en de absolute max van mijn tank 22L is.. heel vreemd.
Eerst bij Abswoude verhaal halen, maar zij wisten natuurlijk van niets en gaven aan dat ik best een door hun aangewezen keuringsdienst mocht contacteren, maar die wel meer dan €1000 aan mij persoonlijk door zou berekenen. Zelf vond ik online een overheidsinstantie (waakhond voor dit soort klachten) waar ik gratis mijn klacht kon indienen, dus zo ook gedaan. Er bleek helaas geen verklaring te zijn na een ijkmeting omdat de metingen bleken te kloppen, dus helaas geen verklaring voor de te grote hoeveelheid in een standaard fabriekstank van 22L. Na vriendelijk een sportief bedankje per mail te hebben gestuurd, zou ik het daarbij laten en alleen bij nood nog naar dit tankstation toe gaan, echter...
Na enige weken een keer met nood wat moeten tanken hier toen er toevallig net iemand een bonnetje kwam wisselen en me herkende en vervolgens geïrriteerd verhaal deed dat de ijkkeuring ze 3 uur kostte en hij erbij moest blijven.... Het meest kinderachtige kwam daarna nog, waarop ik een mail kreeg met het volgende erin:
'Ik wil u dan ook vriendelijk vragen als u geen vertrouwen heeft in ons tankstation en onze organisatie om in het vervolg elders uw tank te vullen.'
Jammer dat ik geen verklaring vond voor mijn rare bevinding met de hoeveelheid benzine, maar om mij vervolgens geïrriteerd aan te spreken en te 'verbannen' na zelf voorgesteld te hebben een ijkmeting te regelen is wel diep triest... Ik weet wel dat ik ga zorgen dat ik ook bij noodgevallen niet in de buurt van Abswoude ben...