- GoedeDoelenKaart
- Gouda
- Mozaïek Wonen - Gouda
Mozaïek Wonen - Gouda
			Adres: Bachstraat 1, 2807 HZ Gouda, Nederland.
			Telefoon: 182692969.
			Website: mozaiekwonen.nl
			Specialiteiten: Woningcorporatie, Woonstichting.
			Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijke ingang, Rolstoeltoegankelijke parking.
			Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 101 recensies op Google My Business.
			Gemiddelde mening: 2.9/5.
			
📌 Locatie van Mozaïek Wonen
⏰ Openingstijden van Mozaïek Wonen
- Maandag: 08:30–16:00
- Dinsdag: 08:30–16:00
- Woensdag: 08:30–16:00
- Donderdag: 08:30–16:00
- Vrijdag: 08:30–12:30
- Zaterdag: Gesloten
- Zondag: Gesloten
Zeker, hier is een uitgewerkte tekst over Mozaïek Wonen, geschreven in een formele en behulpzame toon, met de gevraagde elementen en in
👍 Beoordelingen van Mozaïek Wonen
Avon L.
Dit is een oproep aan alle bewoners van de Zuidhoef, Noordhoef, Westhoef en Oosthoef. De slimme gasmeters die zo "slim" geplaatst zijn lopen soms door terwijl je niks verbruikt. Dat is 1.
2. Als je zuinig bent kun je belasting terugkrijgen, echter omdat de gasmeters NIET geregistreerd zijn krijg je die centen dus nooit te zien, die stopt Mozaiek Wonen in hun eigen zak omdat ze zo slim waren meters te plaatsen ZONDER EAN code. Dus het is leuk dat je zuinig bent maar als de rest van de bewoners zich wezenloos stookt gaat het collectieve verbruik omhoog en kun jij geen belasting terugkrijgen, en zoals eeder vermeld: ALS er belastingteruggave plaatsvind steekt Mozaiek dat dus in eigen zak. Dus die energie vergoeding die we kregen eind 2022 gaat nu dus naar de woningbouw, in dit geval Mozaiek, dat is ONS geld! Ik zeg: laat ze dat maar ergens anders vandaan halen en niet van de bewoners die al moeite hebben om de touwtjes aan elkaar te knopen en zuinig proberen te leven.
3. Vermeend wordt dat deze woningen blokverwarming hebben, echter hebben we allemaal onze eigen gasmeter en cv ketel, dit is GEEN blokverwarming.
Mozaiek heeft een contract voor gas bij Audax Renewables lopen, dat is heel fijn voor Mozaiek, maar voor ons niet zo. Echter als wij willen overstappen (omdat we goedkoper kunnen) is dat niet mogelijk omdat de meter in uw woning niet geregistreerd staat, deze meter meet alleen uw persoonlijke verbruik.
Mozaiek heeft deze meters niet laten registreren zodat wij niet kunnen overstappen en niks anders kunnen dan hun prijs te accepteren die hun hanteren, ook al zou dit in de voorwaarden van uw huurcontract staan is het alsnog een misstand.
De meter die al ons verbruik registreerd kan dus alleen ingezien worden door Mozaiek, dat in combinatie met dat wij geen inzage daarin krijgen maakt het ons onmogelijk om belasting terug te krijgen bij zuinig verbruik. Daar komt bij dat wij onze eigen meterstanden niet zelf door kunnen geven. Vanaf het moment dat we de slimme meters hebben laten plaatsen hebben we onwetend Mozaiek hiervoor groen licht gegeven, we zijn voorgelogen.
DUS, hoe zuinig u ook bent, als uw buren voor 10 stoken wordt uw zuinigheid gecompenseerd bij de geregistreerde meter en die is in bezit van Mozaiek, zou dit de reden zijn waarom wij geen inzage krijgen? Want probeert u maar eens uw meternummer te achterhalen of je EAN nummer, je krijgt GEEN medewerking, je krijgt antwoorden als: daar hebben wij geen inzicht in, dat kunnen/mogen wij niet geven. Deze nummers zijn verplicht en zijn ten alle tijden inzichtelijk voor iedereen die met die meter te maken heeft, dat is Nederland. Dit kunt u voor uzelf nagaan bij de eerste de beste installateur. Ook als je Mozaiek of Audax Renewables benaderd om te vragen wat Mozaiek precies per kuub betaald kaal of inclusief, krijg je met moeite de kale prijs per kuub te horen maar de inclusief prijs wil men absoluut niet geven en beweerd men dat men daar geen inzage in heeft, en vanaf dat moment kun je concluderen dat hier iets niet in de haak is.
Mijn vermoeden is, en niet alleen dat van mij: dat Mozaiek Wonen dit zo bekokstoofd heeft om 1. Ons hoger aan te rekenen, zowel administratief als met dubieuze defecte slimme gasmeters, mocht dit aan het licht komen kunnen ze altijd zeggen dat het aan de meters ligt. En 2, om zo de belastingvoordelen in hun eigen zak te steken als we zuinig zijn geweest, dus wij doen ons best om ons verbruik te verlagen en de beloning daarvoor daar gaat Mozaiek mee vandoor. Men drukt ons geld achterover onder het mom van blokverwarming.
Inmiddels ben ik met juristen bezig om te kijken hoe deze constructie precies in elkaar zit, zodra ik weet hoe dit zit en er een oplossing voor heb zal ik u/de bewoners persoonlijk schriftelijk op de hoogte brengen van u/men dit het beste op kan lossen zonder al teveel moeite.
Kapotte/dubieze meters zijn schering en inslag momenteel en daarom is er ook een meldpunt waar u dit kunt melden als uw slimme gasmeter niet naar behoren functioneerd. U kunt dit melden bij Rijksinspectie Digitale Infrastructuur.
Chantal V. V.
Al sedert januari bezig met vochtplekken. In oktober 2022 hebben zij mij zijgevel (hoekwoning) opnieuw gevoegd en geïmpregneerd, in Januari 2024 kreeg ik ineens over grote vochtplekken in mijn woonkamer, later in mijn slaapkamers. Dit op 6-1-24 gemeld incl. fotos via de mail bij de woningbouw. op 23-1-24 kwam de opzichter met kul verhalen over ventileren etc, toch op 1-2-24 aannemer geweest die bevestigde dat het vochtdoorslag van de buitenmuur was. Na vele mails en telefoontje eind maart de huurcommissie ingeschakeld, nu heeft de bedrijfsjurist van de woningbouw daar een brief heen gestuurd, dat de klacht pas enkele weken bekend is blabla bla. Blijkbaar hebben ze daar hun dossier niet compleet. alles staat zwart op wit in d emails, ook vele fotos later dat ik in mijn slaapkamers met veel en grote zwarte schimmel zit. Ja kreeg een mail dat ik dat zelf kon schoonmaken. Ahum volgens mij ligt dit probleem dieper en is dit groter en is dit hun probleem. Nu willen ze weer een opzichter sturen om het probleem te bekijken (is al gebeurd eind januari, zelfs begin februari door een aannemen. Sorry maar voel mij als leugenaar weggezet. O en in 2022 met de buitenmuur voegen etc. heeft de aannemer dure keramische tuintegels gesloopt en die zou ik vergoed krijgen, beloofd door de opzichter. Tot op heden nog niets ontvangen (€ 50) en dat is al van 2022. dus ik heb alles via mail gedaan en bezoeken van opzichter en aannemer was iemand bij dus heb getuigen zo ook van de vergoeding van de tegels zijn getuigen.
Zeer zeer slechte service/opzichters en opbouw van dossiers. Verwacht op zijn minst excuses en een goed dossier betreffende mijn zaak en tevens mijn vergoeding van 2022 zoals beloofd meermaals. en een rectificatie naar de huurcommissie betreffende dit dossier
Noëlle H.
Wat een zooitje kwa administratie en ook als je dingen vraagt krijg je pas na 5 werkdagen antwoordt! Of nee nooit een terugkoppeling van de woningbouw je moet er zelf naar bellen! Mocht je een huur achterstand hebben zijn ze hier altijd heel erg snel mee! Maar als je zelf geld terug moet krijgen zijn ze hier langer dan 2 jaar overna aan het denken en onderzoeken hoe dit zit! Zou hier dus zeker geen zaken meer mee willen doen als ik mijn eigen koopwoning zou hebben! Daarbij wordt je nooit gehoord als huurder want als je een melding maakt om iets te laten repareren dan doen ze zelf een afspraak maken terwijl je aan het werk bent! Lekker functioneel!
Mohamed
Wat een slechte services al anderhalf uur in de wacht met spoed vanwege een leakage en ze doen er niks mee sturen een monteur die 2 seconden komt kijken en dan weg gaat ik zou maar wat aan jullie service doen inplaats van theekransjes houden en kletsen over je gare man die je nog steeds niet ten huwelijk heeft gevraagd amateurs
Genista B.
houden ruim 1000 euro achter 40 mails verder telefoon gesprek zogenaamd word het opgelost maar nee poef geld geïnd en nooit meer antwoord en wel deurwaarder sturen. terwijl ik in een miva woning zit waar alles stuk gaat door vocht . 3 kleine kinderen en zelf ongeneeslijk ziek. onmenselijk is wel het juiste woord
Bert K.
Veel achterstallig onderhoud bij aanvang van ons huis, moeizaam worden dingen in orde gemaakt, ben absoluut niet blij met de gang van zaken!
Na een lange periode zijn er veel aanpassingen gedaan, nieuw toilet, nieuwe badkamer en de nodige verbeteringen, wonen nu met heel veel plezier in dit huis van Mozaïek Wonen en hoien hier nog lang te wonen!!
Dounia A.
Super slecht telefonisch bereikbaar, willen telefonisch geen reparatieverzoek indienen voor mijn moeder. Moeder is 70+ en weet niet hoe het internet werkt waardoor ze dus online ook geen reparatie verzoek in kan dienen. Ik heb toen online een verzoek ingediend en heb de hele dag op de monteurs gewacht en er is niemand langs gekomen. Slechte service
Bianca T.
Huur voor de 1e betalen maar als je geld van hun moet krijgen mort je 30 dagen wachten ....nou mozaiek komt goed
HeyMeis Art & Care - Gouda
de Bibliotheek Gouda - Gouda
Buurtkastje Woudstraat - Gouda
Servicecentrum - Gemiva (hoofdkantoor) - Gouda
StudioGonz - Gouda
VluchtelingenWerk Nederland | Gouda - Gouda
MBC De Sluis - Gouda
Serviceteam Bleulandweg - Gemiva - Gouda
Pantex Foundation - Gouda
Stichting Sociaal Cultureel en Recreatief Centrum voor Doven - Gouda
Stichting Historische Sluizen en Stuwen Nederland - Gouda
Fundis Holding B.V. - Gouda
Leefbaar Gouda - Gouda